09 april 2013

Båttur rundt Istanbul

Da er siste dagen med sightseeing i Istanbul unnagjort. Startet som de andre dagene med en frokost på takterrassen. Et par bilder av utsikten forteller mer enn ord. Fantastisk å kunne bo så sentralt :
Sultanahmet/Blå moske

Ayasofia

Mamara sjøen et steinkast unna !
Hvem har en slik utsikt å spise frokost til ?

Etter frokost var det tid for å få tak i båtbilletten . Igjen ikke mange hundre meter å gå så kommer dette skiltet :

Kan ikke huske sist jeg har vært på båttur uten å bli sjøsyk så dette blir spennende.....!!
Været kunne ikke ha vært bedre men det er litt vind og litt sjø. Turen går i Mamara sea, Golden Horn og Bosphorus. Turen tar ca 2 timer , avhengig av værforholdene. Vår tur tok 3 timer.

Legger inn en rekke bilder fra turen og så skal jeg forsøke å legge inn litt info om noen av bygningene.

Opptimist !!
Mange andre opptimister !


Stratetisk plassert i midten bak !


Topkapi Palace


Ikke helt stille på sjøen .....



Berømte fiskerestauranter som ligger unna broen

Restauranter påbegge sider







Dolmabahce Moske

Dolmabache Palace

Dolmabache Palace

GALATASARAY !!!!!

Bosphirus Bridge som forbinder Europa og Asia.

Tross sjø ....  still going strong !
Broen som tar deg mellom Europa og Asia på 2 minutter !
Her begynner horrisonten å bli ustø
Maiden's tower
Det var det jeg hadde tenkt å vise av min båttur. Til tross for 3 timer med rimelig høy sjø ble jeg ikke sjøsyk !! Har noe med alderen å gjøre kanskje ? Oppfatter langsommere ? Kjempefornøyd.

Skal ta en god middag ute i kveld og så skal jeg innom vannshowet som de har noen hundre meter fra hotellet (alt skjer her). Nedenfor et par eksempler på hvor flott showet er !

I morgen er det hjem til mine kjære. Savner de midt oppi alt det jeg opplever. Skal bli godt å få gitt alle en klem nå .



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig med tilbakemelding på bloggen ;)